Zlatna pravila migracije


Dakle, sviđa Vam se ideja o uvođenju Ubuntu desktopa svim ili nekim svojim korisnicima. Sviđa vam se način na koji Ubuntu može dati nov život vašim starijim desktop strojevima. Sviđa vam se činjenica da je Ubuntu siguran, prijenosan i jednostavan za upravljanje. Najbolje od svega, želite ništa (nula) troškova za licenciranje, kao i niz aplikacija visoke kvalitete koje također ne koštaju ništa.

Sada je vrijeme da vidite kako to funkcionira u stvarnom svijetu.

Kako bi vam pomogao u planiranju migracije, Canonical je sastavio pet zlatnih pravila za uspjeh.
To su stvari koje su naučili iz stotina Ubuntu desktop migracija koje su proveli za klijente širom svijeta – od francuske Nacionalne policije do Vrhovnog suda Indije.

Uz pomoć ovih pravila, možete sami planirati svoj migracijski projekt, a ako igdje zapne i zatrebate savjet onih koji znaju najviše o Ubuntu, kontaktirajte Canonical i dobit ćete najbolju moguću pomoć od ljudi koji stvaraju Ubuntu.

 

Zlatna pravila

Svaka organizacija i svaka Ubuntu implementacija je drukčija, ali postoje univerzalna pravila koja vrijede za sve. Držite se ovih pravila i izbjegnite moguće probleme.

 

1. Plan

Svaki projekt treba planirati, a plan migracije je najčešće vrlo kratak. Prije početka izradite kratak plan koji će vam reći zašto, kako i što treba postići, uključujući:
– Poslovnost
Razlog za prelazak na Ubuntu i koristi koje će donijeti pojedinačnim korisnicima i za organizaciji u cjelini. Sjetite se uračunati uštedu na troškovima licenciranja, kao i uštede od produženja života starijem hardveru (Ubuntu leti gdje Windows puže).
– Podržano okruženje prije
Koliko je vaša podrška u okruženju spremna za nove Ubuntu korisnike? Posjedujete li sve što je potrebno od planiranog hardvera, OS-a, aplikacija do mrežne infrastrukture? Možda imate sve spopsobnosti na raspolaganju, ali dokumentiranje nedostataka pomoći će pri odluci da pojačate svoje interne funkcije podrške.
– Podržano okruženje poslije
Potrebna podrška okoline nakon provedbe i kako ćete to postići (ako je različito od onoga što imate danas) – npr. doedukacija postojećeg osoblja ili zapošljavanje nekoga sa znanjem Linuxa. Uočavanje potreba za podrškom će reducirati moguće rizike i dati potpuniju sliku o financijskom učinku migracije.
– Upravljanje problemima
Kako se trenutno rješavaju tehnička pitanja – imate li kućni inženjeski tim ili to rješavate vanjskim suradnicima? Hoćete li koristiti isti pristup kod Ubuntu implementacije ili ne? Razumjevanje vlastitih sposobnosti i ograničenja će osigurati prave sposobnosti od početka.
– Vremenski rok
Predloženi rok projekta sa jasno definiranim fazama i ciljevima. Pomoći će vam da održite projekt na pravoj stazi, mjerite uspješnost i odmjerite pojedinačnu ažurnost.
– Uloge i odgovornosti
Imena i odgovornosti uključenih u projekt, uključujući i treću stranu, s kontaktim pojedinostima. Raspodjela odgovornosti je ključna za uspjeh projekta i isključuje zbunjenost i upiranja prstom.

 

2. Ciljani korisnici

Prije početka istražite tipove korisnika najprikladnije za Ubuntu.

Vjerojatno ćete shvatiti da neki korisnici nisu trenutno za Ubuntu – kao oni koji se oslanjanju na najnovije i vrlo usko specijalizirane aplikacije za koje ne postoji dostojna open-source alternativa. Neka vas to ne obeshrabri – nikada nije jedan operativni sustav bio dobar svima. Radije identificirajte jasno definirane grupe koje će odmah imati koristi od Ubuntu sustava, nego da stremite migriranju što većeg broja računala na Ubuntu.
Obično su to korisnici koji koriste aplikacije za koje postoje kvalitetne open-source alternative. Prije početka pogledajte kojim se oni aplikacijama zapravo koriste, a bez kojih mogu – tako ćete znati koje su najprikladnije aplikacije i desktop instalacijske slike.
Edukacijski zahtjevi moraju također biti uzeti u obzir – nekima neće trebati pomoć s intuitivnim Ubuntu sučeljem, dok će nekima trebati.

Tipovi korisnika idealni za Ubuntu:

– Svježe diplomirani – “Facebook generacija” koja je odrasla uz browsere i brzo se prilagođava novim okruženjima.
– Zaposlenici koji koriste web aplikacije (Saas ili browser based) – zašto platiti licencu, kada koriste samo browser?
– Terenski zaposlenici koji moraju ostati produktivni – Ubuntu lako rješava 3G ili WiFi spajanja.
– Uslužni zapolenici (tajnice i sl.) – Ubuntu dolazi uz Libre Office, koji ima sve funkcionalnosti Microsoft Office-a, ali je besplatan.

 

3. Pronađite odgovarajuće aplikacije

Za većinu korisnika aplikacije su osnovni alati za obavljanje posla. Pronalaženje pravih aplikacija za Ubuntu je od iznimne važnosti za korisničko prihvaćanje Ubuntu sustava.

Postoje Linux verzije vlasničkih aplikacija za vašu organizaciju, ali ako je jedan od ciljeva migracije ušteda novca, možda biste mmogli potražiti jeftinije alternative ili čak i besplatne.
Da biste osigurali da će vaši ciljani korisnici biti entuzijastični prema Ubuntuu, morali biste im osigurati aplikacije iste (ili čak bolje) kao što su današnje vlasničke aplikacije. Uz sve više pružatelja SaaS verzija postojećih aplikacija, tranzicija bi mogla jednostavno zamjeniti desktop verziju sa browser verzijom.

U svakom slučaju, morat ćete se odlučiti za jednu od tri varijante – naći open-source ekvivalent, Saas ekvivalent ili razmotriti virtualizaciju postojeće aplikacije:
– Identificirajte ekvivalentnu open-source aplikaciju – postoje mnoge open-source aplikacije koje nude sličnu (pa i identičnu) funkcionalnost. Tako će Libre Office paket, koji se isporučuje sa Ubuntu instalacijom i potpuno je besplatan, potpuno zamijeniti Microsoft Office paket koji morate zasebno instalirati i platiti. Umjesto razvikanog Photoshopa možete koristiti jednako dobar Gimp, koji je također open-source, dakle besplatan.
Pretražite bazu Open-Source ALTernativa na http://www.osalt.com(http://osalt.com) i vidjet ćete koliko možete uštedjeti na kvalitetnom otvorenom softveru.
– Potražite SaaS alternative – ako nema direktnog open-source ekvivalenta, slijedeći je korak potraga za Cloud ili SaaS verzijom, koja ne zahtuijeva instalaciju softvera-klijenta. Ubuntu+browser= brz i lak način za pokretanje SaaS aplikacija (a svi znaju koristiti browser).
– U krajnjem slučaju, virtualizirajte – ako nijedna od prve dvije varijante ne daje rezultat, razmotrite pokretanje postojeće aplikacije u virtualiziranom ozračju. Ovo je najskuplja varijanta, pa je koristite samo ako doista nema alternative ili za one koji stvarno trebaju određenu aplikaciju.
Ubuntu može napraviti instalaciju posebno za svaku namjenu, zato virtualizirajte samo onima kojima to stvarno treba, jer će to drastično smanjiti vrijeme i cijenu migracije.

 

4. Postavite prave upravljačke alate

Zajednička značajka Ubuntu implementacije u velike tvrtke je da on donosi dodatni sloj upravljanja sustavima.
Iako je istina da ništa ne upravlja Ubuntuom kao alati napravljeni baš za Ubuntu, to ne znači da će posao vaših administratora biti udvostručen. Zapravo, lagane i brze instalacijske Ubuntu slike, posebno dizajnirane za vas, čine upravljenje Ubuntu sustavima daleko lakšim nego što ste navikli s drugim sustavima.
Osim toga, shvatit ćete da neke svakodnevne zadatke možete obavljti s alatima na koje ste navikli – možete integrirati Ubuntu desktop računala s Microsoft Active Directory, a za autentifikaciju i identifikaciju možete koristiti open-source BeyondTust.
S Canonicalovim Landscapeom, možete sve takve zadatke obavljti iz jednog sučelja. Obučite jednog ili dva zaposlenika i shvatiti ćete da je to bila isplativa investicija.

 

5. Započnite s malim pilotom

Završna faza je mali pilot, jer se uvijek počinje s malim. Ako i ciljate na veliku grupu, počnite s nekoliko računala. Tako će se eventualni problemi, preinake i poboljšanja mogu uvidjeti, unijeti u instalacijsku sliku, a zatim lako i brzo prenijeti na velik broj računala.

Sada biste trebali biti sposobni provesti migraciju bezbolno i lako. Ako ipak negdje zapne, imamo za vas još jedno bonus pravilo:

 

 

Dobijte savjet stručnjaka

Canonical je kompanija koja stoji iza Ubuntua. Oni su tu da vam pomognu u svim fazama migracije – od planiranja do same migracije. Ako vas išta brine, slobodno im se obratite.

Ako želite angažirati Canonicalove stručnjake da provedu migraciju od početka do kraja, za više od 10 destop računala to će vas koštati tek djelić onoga što već dajete za Windowse.
Saznajte više na: http://www.ubuntu.com/business/services/overview

Canonicalovi stručnjaci vam mogu besplatno pomoći u inicijalnim koracima migracije.
Prijavite se za besplatnu procjenu na: http://www.ubuntu.com/business/services/free-assessment

Preuzmite besplatan e-book “Five golden rules for a successful Ubuntu desktop migration”

 

Ako Vam treba više informacija pročitajte:

– Zašto odabrati Ubuntu

– Vodič za potpune početnike

 

 

natrag Rješenje za krizna vremena

Komentiraj